• Sıklıkla 15-40 yaş aralığında karşımıza çıkmaktadır. 60 yaşından sonrada riskte ufak bir artış daha olmaktadır.
  • Sebebi bilinmemekle birlikte risk faktörleri;
    - İnmemiş testis olması
    - Birinci derece akrabada testis kanseri saptanmış olması
    - Hastada daha önceden diğer testiste tümör saptanmış olması olarak sıralanabilir.
  • %95 i germ hücrelerinde kaynaklanır. Daha nadiren de stromal hücrelerden kaynaklanır.
  • Germ hücreli tümörler seminom ve nonseminom olarak iki alt gruba ayrılır.
  • Hastalar sıklıkla bir testiste ağrısı sert kitle saptanması şikayeti ile başvururlar.
  • Nadiren karın ağrısı, halsizlik, solunum sıkıntısı, genel durum kötüleşmesi gibi ilerlemiş hastalık şikayetleriyle de başvurabilirler.
  • Muayenede testis üzerinde normal dokudan net bir şekilde ayrılabilen sert kitle fark edilir.
  • Tanıyı doğrulamak için skrotal doppler usg ve tümör belirteçleri (AFP,BetaHCG, LDH) sıklıkla yeterlidir.
  • Ayrımın net olarak yapılamadığı durumlarda (tüberküloz, genetik hastalıklar, enfeksiyon vs ) skrotal MR ve gerekli görülür ise cerrahi olarak testisten parça alınarak ameliyathanede patolojik inceleme (frozen) gerekebilir.
  • Hastalığın tedavisinin birinci aşaması o taraf testisin damarları ile birlikte çıkartılması (inguinal orşiektomi) dır.
  • Bazı istisnai durumlarda ( hastanın tek testis olması, her iki testiste tümör saptanması, tümör boyutunun testise oranının %30’un altında olması) sadece tümör alınması da tercih edilebilir.
  • İnuginal orşiektomi patoloji raporuna göre hastaya ek tedavi (radyoterapi, kemoterapi, retroperitoneal lenf nodu disseksiyonu) uygulanıp uygulanmayacagına karar verilir.
  • Radyoterapi özellikle seminomlar üzerine etkilidir.
  • Kemoterapi ise hem seminom hemde nonseminom testis tümörlerine oldukça etkilidir.
  • Retroperitoneal lenf nodu disseksiyonu (RPLND) özellikle nonseminomlarda tek başına yada kemoterapi sonrası oluşan nükslerde daha nadirende seminomlarda nüks durumunda tercih edilen zorlu bir cerrahi prosedürdür.
  • Son dönmelerde, hasta iyileşmesinin ve kozmetik görünümün daha iyi olması nedeniyle laparoskopik veya robotik RPNLD açık cerrahiye tercih edilmektedir.
Nev Esentepe Hastanesi Randevu Telefonları

Nev Esentepe Hastanesi Online Randevu